CONTACT ME

Thursday, October 30, 2014

Suppliment semasa mengandung

Aku bukan jenis yang suka makan ubat. serious, kalau demam ke sakit ke memang aku takkan makan ubat. Tapi since mengandungkan fayaaz and baby kedua ni, aku jadi rajin makan ubat.haha. yealah mak mana yang taknak buat yang terbaik untuk anak kan.


Start aku tahu aku pregnant aku terus pergi farmasi untuk beli folid acid. Acid folid ni bagus untuk perkembangan baby dalam kandungan. Tapi biasanya aku memang tak boleh telan ubat ni. biasa lah kan.bau die menyengat.orang mengandung hidung memang sensitif. Pantang bau peliks peliks mula lah nak loya.


Masuk trimester kedua, nurse kkia start tukar ubat. dia kasi zincofer. ubat ni aku boleh makan dengan penuh bahagia sebab die dalam capsule so ofkos aku tak bau pape. muahaha.



 Selain ambil ubat dari kkia aku ambil jugak pati delima gulsan. rasa dia masam-masam manja. tapi tekak aku sedap je. pati delima gulsan ni bagus untuk orang yang ada kencing manis masa mengandung macam aku and sangat sesuai untuk naikkan hb low. harga pun tak mahal. sebotol rm16 sahaja.


Di sebab kan aku ni jenis yang cepat stress and ada darah gemuruh so tekanan darah aku memang sangat tak cantik. doctor tak suggest aku ambil ubat sebab aku bukannya ada darah tinggi pun. cuma kekadang result tu kurang cantik. so aku decide untuk amalkan saffaron. setiap hari dua gelas wajib untuk di minum. so since aku amalkan saffaron bacaan tekanan darah aku sangat cantik.. yeay!

p/s: gambar ehsan dari google je. malas nak snap satu-satu. muahehe

No comments: